blog blog .

blog

تعمیر صندلی خودرو

تعمیر صندلی ماشین
تعمیر صندلی خودرو شامل خدمات بسیار متنوعی است. از آن جمله می توان رفع پارگی، بریدگی های سطحی، روکاری، پوشاندن ترک خوردگی، تودوزی و نصب روکش جدید، تعمیر یا تعویض فنر صندلی، فوم یا ضامن خواب آن، تعمیرات صندلی انواع خودروها (سواری ،اتوبوس، ون)، ترمیم شکستگی های ایجاد شده، تنظیم نمودن ارتفاع صندلی در انواع خودروها، تعمیر یا تعویض اهرم صندلی در صورت شکستگی یا هر نقص دیگر، تعمیر یا تعویض پشتی صندلی و … را نام برد.

تعمیر صندلی خودرو

صندلی خودرو
یکی از بخش های مهم داخل کابین اتومبیل است که نقش مهمی در کیفیت رانندگی ایفا می کند. نوع صندلی به مدل خودرو بستگی دارد. در گذشته، این صندلی ها بیشتر نقش کاربردی داشتند و توجهی به مسئله ارگونومی در آنها نمی شد. اما با پیشرفت علم و فناوری، ارگونومی صندلی خودرو هم مورد توجه قرار گرفت.
به طور کلی صندلی خودرو باید طوری باشد که راننده تسلط کافی بر روی فرمان داشته باشد و بتواند به راحتی پدال ها را فشار دهد. علاوه بر این باید به راحتی مجموعه آمپر جلو، چراغ های هشدار، سرعت، بنزین و … را کنترل کند و به داشبورد و لوازم دیگر دسترسی داشته باشد.

تعمیر صندلی خودرو

انواع صندلی خودرو
بیش از 30 نوع صندلی برای خودروهای مختلف طراحی شده است که از مهم ترین آنها می توان به صندلی های نیمکتی، باکت و اسپرت اشاره کرد. امروزه بسیاری از صندلی های خودروها از نوع برقی هستند. صندلی های برقی شامل صندلی برقی یک طرف، صندلی برقی دو طرف، صندلی برقی چهار طرف، صندلی های داینامیک، کامفورت و اسپرت می شوند.

تعمیر صندلی ماشین

تعمیر صندلی خودرو در محل
با استفاده از این خدمت می توانید بدون اینکه خودرو خود را حرکت دهید، در جهت عیب یابی و رفع مشکل صندلی خودرو خود اقدام نمایید. بهتر است برای رفع مشکلاتی که فوریت بیشتری دارند از خدمات تعمیر صندلی در محل استفاده نمایید. مشکلات مربوط به فنر صندلی، ضامن خواب و ارتفاع صندلی را باید هر چه سریع تر برطرف نمود. در حالی که تعویض روکش یا رفع پارگی و بریدگی صندلی دارای فوریت نیستند و می توان آنها را به راحتی در تعمیرگاه برطرف کرد.

تعمیر صندلی خودرو در محل

مزایای تعمیر صندلی ماشین در محل
یکی از مسائل مهم ولی شاید کم ارزش در خودرو، تعمیر صندلی خودرو می باشد. تعمیر صندلی خودر از موارد حساس به ویژه در خودرو های حمل و نقل عمومی است. صندلی ها باید دوره ای مورد بررسی قرار بگیرند تا هم از هزینه های بیشتر جلوگیری شود و هم سلامت سرنشینان حفظ شود.

تعمیر صندلی خودرو از جمله موارد حساس و اورژانسی نیست ولی با سلامت راننده و سرنشینان مستقیم در رابطه است. در صورت خرابی صندلی خودرو، آسیب مستقیما به کمر و ستون فقرات فرد وارد خواهد شد.

دلیل ایجاد صدا یا حرکت اضافی در صندلی خودرو

عدم نگهداری صحیح و استفاده نادرست و بیش از اندازه از صندلی موجب آسیب به سیستم اهرم بندی و کاورها و نیز شکستگی و ترک خوردگی دستگیره ها می شود. صدا یا حرکت اضافی در صندلی خودرو ناشی از این موارد می باشد. زمانی که رانندگان با چنین مشکلی روبه رو می شوند باید سریعا برای رفع آن اقدام نمایند. در مواردی که این ایراد مربوط به صندلی های جلو باشد، ایمنی سرنشینان به خطر می افتد.

خرابی ریل صندلی خودرو

یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای صندلی خودرو ایجاد می شود، خرابی ریل آن است. گاهی اوقات لازم است تا این بخش تعویض شود.

تعویض ریل صندلی خودرو

تعمیرکاران برای تعویض ریل صندلی خودرو، ابتدا صندلی و قاب پلاستیکی اهرم را باز می کنند. سپس با استفاده از پیچ قاب، صندلی را کمی بالا می برند. پیچ های پشتی و بالایی صندلی را باز کرده و قطعه ریل صندلی را جدا کرده و قطعه جدید را جایگزین می کنند. در ادامه، همه پیچ هایی را که باز کرده اند سر جای خود محکم می بندند. در انتها هم صندلی را طوری تنظیم می کنند که کمربند صندلی در موقعیت درست خود قرار بگیرد.

خرابی سوئیچ صندلی برقی خودرو

سوئیچ وظیفه دارد تا از طریق ارسال پیام به موتور، آن را تحریک کند تا صندلی خودرو را به جلو یا عقب حرکت دهد. در واقع سوئیچ ، نقش مهمی در تنظیم مناسب صندلی برقی خودرو ایفا می کند.
در هنگامی که سوئیچ خراب شود، با فشار دادن آن، صندلی حرکتی نمی کند. به این ترتیب راننده نمی تواند صندلی را کنترل نماید. تعمیرکاران برای رفع این مشکل، ابتدا اتصالی آن را بررسی می کنند تا مشکلی نداشته باشد و یا به قطعه، ضربه ای وارد نشده باشد.

خرابی موتور صندلی برقی خودرو

گاهی اوقات موتور صندلی برقی خودرو خراب می شود. در چنین حالتی، ابتدا محفظه آن را باز کرده و موتور را بیرون می آورند. در این زمان، کابل درون آن را هم آزاد می کنند. درون موتور بررسی می شود تا در سیم کشی آن مشکلی وجود نداشته باشد. برای این کار، لوله پلاستیکی و پروانه سیم بافته شده ای را که به مونیتور متصل است را ارزیابی می کنند. در ادامه، مته و موتور را به یک طرف متصل نموده و اقدام به تست موتور می نمایند. دوباره سیم کشی را چک کرده و جفت سازی سیم ها را با توجه به نمودار سیم کشی انجام می دهند. با اتصال به برق، عملکرد صندلی برقی را آزمایش می کنند.

تعمیر یا تعویض روکش صندلی خودرو
زمانی که روکش صندلی خودرو به دلایل مختلفی مانند بریدگی، پوسیدگی، تغییر رنگ، ساییدگی و .. آسیب می بیند نیاز به تعمیر یا تعویض آن است. در زمان انتخاب روکش صندلی خودرو باید دقت کرد که در برابر نور خورشید دچار تغییر رنگ نشود. در مقابل ساییدگی و آسیب های سطحی از خود مقاومت نشان دهد. قابل شستشو و تمیز کردن باشد. عملکرد خوبی در انتقال دمای پایین در زمستان و دمای بالا در تابستان داشته باشد. در فصل گرما، سرنشینان کمتر دچار تعریق شوند. در کنار این نکات به طراحی، زیبایی و رنگ آن نیز توجه شود. در صورت آسیب دیدن روکش صندلی حتما آن را تعویض یا تعمیر نمایید. زیرا روکش نقش مهمی در زیبایی و سلامت صندلی ایفا می کند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۵:۵۱ توسط:nani.ghn@gmail.com موضوع: نظرات (0)